| | | |
08.04.2005 Благодійниками стають, навчаючись |
|
На Волині відбувся дводенний тренінг-семінар „Розвиток співпраці бізнесу та громадських організацій, на якому з`ясовувались питання соціального інвестування.
Які прибутки можна отримати від соціального інвестування? Як бізнесу співпрацювати з громадськими організаціями з користю для себе? Знайти відповіді на подібні запитання і навчитися втілювати в життя соціальні проекти мали змогу представники бізнесу Волині на дводенному тренінг-семінарі.
Участь у заході, крім бізнесменів взяли й представники громадських організацій. Навчання складалося з кількох сесій, які висвітлювали такі теми, як визначення понять „благодійник або філантроп”, „спонсор”, „меценат”, „донор”, „сціальний інвестор”, „соціальний капітал”; відповіді на питання „чому вигідно?” і „чому не вигідно?” співпрацювати з громадськими організаціями; визначення різниці між бізнес-маркетингом і соціальними технологіями; що таке соціальне інвестування та соціальне партнерство тощо.
Навчання проходило в рамках проекту „Розвиток співпраці бізнесу та громадських організацій у Волинській області” Асоціації захисту прав молоді Волині, що реалізується в рамках проекту „Воля-громадська – сила могутня!”, що впроваджується ІСАР „Єднання” за фінансування Агентства США з міжнародного розвитку.
Партнером у проведенні тренінгу стала Луцька міська рада та Фундація ім. Князів-благодійників Острозьких (м. Рівне).
Волинський бізнес на тренінгу представляли: Луцький ремонтний завод „Мотор”, Інститут МАУП, фірма „Континіум”, мережа магазинів „Олімп”, ВАТ „Луцьк Фудз”, ТзОВ „Компсервіс”, ТОВ „ЄвроВолинь”, ВІЕМ, ТРК „Мікс”, Луцький біотехнічний інститут, журнал „Про бізнес”.
Якими думками ділилися учасники навчання. Сергій Кошарук, Асоціація підприємців Ковеля.
- Який, на вашу думку, результат дасть навчання на тренінгу? - Результат уже є, бо я побачив як можна реалізувати ряд проектів як у громадському секторі, так і в бізнесі, тобто з’явилося бачення методик і технологій, які я зможу застосувати у діяльності. Познайомився із багатьма цікавими людьми, з якими в подальшому можливі спільні проекти, або в яких я зможу бачити помічників чи то консультантів, або порадників просто в моїх ідеях, моїй роботі. - Ви на тренінгу як представник громадської організації чи бізнесу? - Оскільки тема семінару, я так розумію, співпрацю бізнесу і громадських організацій, то мені пощастило, бо я представник і того й іншого. - Чи сформулювали ви для себе, що таке „соціально відповідальний бізнес”? - Чітко я іще не сформулював. Для мене це поняття якесь далеке, але інтуїтивно я відчуваю і бачу, що чим більша конкуренція в бізнесі, тим більше вона підштовхує до соціальної відповідальності і тим більше бізнес розуміє, що він може зробити у соціальній сфері і плюс до того приходить і бажання зробити.
Оксана Квятковська, заступник начальника відділу маркетингу ВАТ „Луцьк Фудз”. - Який, на вашу думку, результат дасть навчання на тренінгу? - Для мене це навчання є дуже корисним у першу чергу через те, що разом працюють як представники бізнесу, так і представники соціальних організацій. Це обмін досвідом, це надходження нових партнерів для бізнесу, це краще розуміння принципів діяльності громадських організацій, також нові ідеї для нас, бізнесу, з реклами, PR, розуміння яким чином можна реалізувати нові проекти в соціальній сфері. - Чи сформулювали ви для себе, що таке „соціально відповідальний бізнес”? - Я для себе зрозуміла те, що в принципі хотіла взяти – це соціальні аспекти бізнесу, розуміння того, що це майбутнє, що це сфера, яка у нас слабо розвинена, але до якої в майбутньому усі підприємства повинні бути залучені. - Чи має ваше підприємство досвід у реалізації соціальних проектів? - В принципі протягом усього існування ТМ „Руна” реалізувала деякі проекти по допомозі інвалідам, різноманітні благодійні акції, а тепер ми хочемо глобальніше цим зайнятися, приділити більше уваги, розширити свою діяльність. Для цього я тут і маю вже багато різних знайомств із громадськими організаціями, що налагодить нашу співпрацю.
Артем Пилипчук, помічник директора мережі магазинів „Олімп”. - Який, на вашу думку, результат дасть навчання на тренінгу? - Перш за все, на тренінгу я почув дуже цікаві пропозиції, вигоди бізнесу вкладати гроші в неприбуткові організації, також я познайомився з іншими підприємцями та громадськими діячами, ми обмінялися візитками і в подальшому плануємо втілювати спільні проекти, ми як сфера бізнесу і вони як громадські організації. - Чи має ваше підприємство досвід у реалізації соціальних проектів? - Ні, ми не займалися, але ми виступали дрібними спонсорами кількох проектів. - Чи сформулювали ви для себе, що таке „соціально відповідальний бізнес”? - Ні, не визначив, але приблизно уявляю.
Наталія Артьомова, менеджер з реклами ТзОВ „Комп Сервіс”. - Який, на вашу думку, результат дасть навчання на тренінгу? - Я з самого початку не розуміла яким чином маленьке підприємство чи, навіть, підприємець співпрацюватиме з громадською організацією. Зараз це мені вже досить зрозуміло і в принципі я вже придумала проект для нашого бізнесу. Ми продаємо комп’ютери і можемо залучити до проекту громадську організацію. Наприклад, молодіжна організація, яка пропонує працевлаштування молоді могла б роздавати наші буклети чи наші рекламні листівки, де ми пропонували б для молоді спеціальні ціни на нашу продукцію. - Чи сформулювали ви для себе, що таке „соціально відповідальний бізнес”? - Напевне, це той бізнес, який не приносить шкоди оточуючим людям. - Чи має ваше підприємство досвід у реалізації соціальних проектів? - Можна сказати, що так. Ми були спонсорами кількох акцій.
По закінченню навчання кожен учасник залишив свої ідеї партнерства. Серед найцікавіших: залучення крупних підприємств Волині до вирішення проблем працевлаштування молоді через створення Центру стажування; залучення коштів до реконструкції і освітлення костелу в Луцьку; організація дозвілля, проведення шоу-програм у школах; організація відпочинку трудових колективів з елементами тренінг-навчання.
Автор : Юлія Бєловицька
|
|
|
| |
| | |
| | |